Hellou kaikki! Täällä mä taas oon, vähitellen palaamassa sorvin ääreen.
Synnytyksestä on kaksi kuukautta, kunto mallia rapa, keskivartalonlihakset kadoksissa, mutta lantionpohja hölkkäkunnossa. Siinä lähtökohdat.
Raskausviikolla 35 otin viimeiset juoksuaskeleet, sen jälkeen sairastin järkyttävää yskätautia yli 2kk niin että alimpia kylkiluita ainakin kaksi murtui. Niitä sit parantelin synnytyksen jälkeen, kunnes kuukauden päästä alkoi luut ja muutkin paikat kestää hölkkäaskelia. Vähitellen olen lenkeillä lisännyt juoksun määrää ja vähentänyt kävelyä. Nyt menee hölkäten jo kaikki lenkit.
Jostain se on lähdettävä, suunta on vain ylöspäin. Mutta pääasia on, että hölkkäilemään pystyy, oli se millaista etanavauhtia tahansa.
Pikkuhiljaa tässä pitäs laatia itelleen juoksuohjelmaa Berliinin maratonia varten. Siellä seuraavan kerran testataan onko tästä eukosta enää mihinkään. Mitkään valmiit ohjelmat mulle ei passaa miehen vuorotyön yms. elämän rasitusten takia, mutta eiköhän sitä itekin osaa väsätä jotain suunnitelmaa.
Tällä hetkellä kymppi menee hölkötellen, mutta pääosa lenkeistä on lyhyempiä. Vaunujen kanssa käyn hölkkä-kävelyllä myös, vaunut tosin lisää rasitusta tossa meidän mäkisellä tiellä niin paljon, että muut lenkit on pidettävä aika kevyinä. Kolme-neljä kertaa viikossa lenkille lähtö onnistuu.
Yritän pidentää viikoittain tota pisintä lenkkiä vähitellen niin että kesällä se sais olla siellä 20km paremmalla puolella. Joku pilateksen tyyppinen tunti pitäis jostain keksiä kerran viikossa, että sais ton keskikropan takaisin. Spinning ois varmaan hyväksi noille vietävän jumissa oleville koiville, voi varmaan kuvitella mihin kuntoon ne menee, kun puoli vuotta on nylkännyt ihan sairaan hiljaa, eikä milloinkaan venytellyt...
Et ei sit muuta ku kalenteri esiin ja sinne rustaamaan jotain suunnitelmaa. Kovin pitkälle ei voi tarkkaa suunnitelmaa tehdä, mut ainakin viikko eteenpäin pitää olla lenkit ajateltu valmiiksi, että ne toteutuu niinkuin pitää.
Ihania keväisiä lenkkejä kaikille!